Gimnáziumi felvételi – szóbeli beosztás – 2024

Boldogság Program

Boldogság Program

A program keretében alsó tagozaton első és második évfolyamon valamennyi
tanítványunk „boldogságórákon” vesz részt a 2023/24-es tanévben. A
pozitív pszichológia tudományos eredményeire alapozva ezek az órák
hozzájárulnak tanítványaink pozitív lelki fejlődéséhez. Célunk, hogy
diákjaink derűs, életet szerető, boldogságra képes személyiséggé váljanak.
A következő témák kerülnek feldolgozásra:
1. Boldogságfokozó hála
2. Optimizmus gyakorlása
3. Kapcsolatok ápolása
4. Boldogító jó cselekedetek
5. Célok kitűzése és elérése
6.Megküzdési stratégiák
7. Apró örömök élvezete
8. Megbocsátás
9.Testmozgás
10. Fenntartható boldogság
 
A https://boldogsagora.hu/ linken történő regisztrációval a kedves Szülők is plusz boldogságot vihetnek családjukba.
„A derűs embereknek nem könnyebb a sorsuk, csak más szemüveg van
rajtuk. Azt szoktuk mondani: jó természetük van. A jóra vannak hangolva.
Életörömre. Tedd csak fel az „áldott szemüvegedet”, s máris látod, hogy
süt a nap, hogy sok öröm és emberi jóság van. ..” (Müller Péter)
christopher beloch P2fBIamIbQk unsplash

Miért van szükség a Boldogságórákra?

A Boldogság-program keretében alsó tagozaton első és második évfolyamon valamennyi tanítványunk „boldogságórákon” vesz részt a 2023/24-es tanévben. A pozitív pszichológia tudományos eredményeire alapozva ezek az órák hozzájárulnak tanítványaink pozitív lelki fejlődéséhez. Célunk, hogy diákjaink derűs, életet szerető, boldogságra képes személyiséggé váljanak.

 

Miért van szükség az alsó tagozaton a Boldogságórákra?

 

  1. Játékosan tanítja meg az érzelmek kifejezését és a gyerekek számára érzelmileg nehezen megélt események feldolgozását.
  2. Segíti a közösségbe való beilleszkedést és a társas életre való felkészítést.
  3. Megkönnyíti az alsós korosztályt érintő kérdések és a napi problémák átbeszélését.
  4. Játékos formában segít megoldani a gyerekeket érintő kihívásokat.
  5. Építik az önbecsülést és a pozitív énképet a fejlesztő gyakorlatok.
  6. A feladatok segítenek a pozitív életszemlélet kialakításában.
  7. A gyakorlatok szélesítik a gyerekek látókörét és gondolkodásmódját.
  8. A közösségi feladatok fejlesztik a gyerekek problémamegoldó képességét.
  9. Segít jól kezelni és megfelelő módon levezetni a feszültséget.
  10. Támogatja a jó kapcsolat kialakítását az óvó nénivel, szülőkkel.
  11. Megoldásokat kínál az iskolai konfliktushelyzetekre.
  12. Erősíti a családi kapcsolatokat, jobban elérhetővé teszi egymás számára a gyerekeket és a szülőket.
  13. Az élet pozitív dolgaira irányítja a figyelmet, segít felfedezni és befogadni az új élményeket.
  14. Óvja a gyerekek mentális egészségét.

Boldogság Nap

Tanítóink a sok érdekes programot azért szerveznek, hogy a gyerekek jól érezzék magukat itt, az iskolában, mert ez hozzájárul a boldogságukhoz. A Boldogság Világnapján, március 20-án felhívtuk a gyerekek figyelmét arra, hogy fontos észrevenni az élet apró örömeit a mindennapokban.
 
A boldog emberek legkiemelkedőbb jellemvonása, hogy erős baráti és családi kötelékben élnek és sok időt töltenek szeretteikkel.
 
Köszönjük a sok, szép tablót, amit az alsó tagozatosok a Boldogság Világnapjára készítettek!

Sütik

A weboldalon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (Cookie-kat) használunk.