5.osztály
felvételi
Információk
Szülői
Osztályok
Tanáraink
Videók
Beiratkozás
Az induló 5. osztályokkal és a beiratkozással kapcsolatban ide kattintva tudnak tájékozódni.
Szülői értekezlet
Időpont: 2025.05.19. hétfő 16.30 óra
Helyszín: biológia terem
Téma:
a 2025/2026. tanévre az 5. osztályok szerveződése
A témában érintett: 4.a és 4.b osztályba járó tanulók szülei, és más iskolákból
átjelentkező tanulók szülei.
Indítani tervezett 5.osztályok a 2025-2026. tanévben
5.a osztály: köznevelési típusú sporttanterv alapján működik, biztosítva az eddig tanult idegen nyelv (angol) oktatását.
Osztályfőnök: Molnár Csaba – magyar-történelem szakos tanár
5.b osztály: körzetes művészeti orientáltságú
Osztályfőnök: Kalászdiné Barna Marianna – könyvtár szakos tanár
5.c osztály: élsportolói osztály köznevelési típusú sporttanterv alapján működik biztosítva az eddig tanult idegen nyelv oktatását (angol). Ide azoknak a sportolóknak a jelentkezését várjuk, akik kiváló tanulmányi eredmény mellett kiemelten tehetségesek a sportágukban. Célunk, hogy elősegítsük tehetséges diákjaink kettős karrier építését, a tanulás és a sport összehangolását.
Osztályfőnök: Gyetván Krisztina – testnevelő tanár
2025-2026. tanévi 5. évfolyamos osztályfőnökök bemutatkozása
5.a osztály - Molnár Csaba
1987-ben végeztem az ELTE Általános Iskolai Tanárképző Főiskolai Karán magyar és történelem szakos tanárként. Ugyanez év augusztus 24-től dolgozom, tanítok mai iskolámban. Akkor még Bem József Utcai általános Iskolának hívták. 1991-ben vette fel Csik Ferenc nevét a tanintézmény. 1996-ban a II. kerületi önkormányzat döntése értelmében a Medve Utcai Általános Iskolával egyesült, s e döntéssel párhuzamosan a következő tanévtől gimnáziumi osztályokat is indíthatott az egyesített intézmény Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium néven. azóta is ennek az iskolának a tanára vagyok. Kezdő tanárként azonnal a mély vízbe kerültem, mert rögtön osztályt is kaptam. 1987-ben indult iskolánkban 6. osztálytól az első élsportolói osztály. Az ő órarendjük a harmadik órával kezdődött, és a nyolcadikkal végződött. Tanítási idejük a reggeli és délutáni edzésekhez lett igazítva. Tanítási módszerük is eltért a hagyományos osztályokétól. Minimális házi feladattal, sok gyakorlással mindent az órán kellett elvégezni. Kezdőként én is bekapcsolódtam az ő tanításukba, s azóta is mindig tanítok élsportolókat, élsportolói osztályokat, csoportokat. Rengeteg szakmai tapasztalatot szereztem az első években, amit igyekeztem kamatoztatni. 1994-ben jelentkeztem és felvételt nyertem az ELTE Bölcsészettudományi Karának történelem szakára. Az egyetem sikeres elvégzése után 1997-ben középiskolai történelem tanári diplomát kaptam. Ebben az évben az a megtiszteltetés ért, hogy engem kértek fel az újonnan induló gimnáziumi tagozat élsportolói osztályának osztályfőnöki feladatainak ellátására. Újabb értékes tapasztalatokat jelentett számomra, hiszen egy másik korosztállyal ismerkedtem meg, tanításuk más, a tanulók kezelése más módszereket igényelt, mint a felső tagozaton. Az osztály vezetése sikeres volt, életre szóló élményt jelent most is számomra. Ekkor már az iskola humán munkaközösségének vezetője voltam. Ezt a tisztséget húsz évig töltöttem be, a kollégák visszajelzései szerint jól, munkámmal meg voltak elégedve. Később elvállaltam a II. kerületi történelem munkaközösség vezetését, amit tizenkét évig végeztem. Mindkét tevékenységem során sikerült versenyekkel, szakmai programokkal hagyományt teremtenem: iskolai tehetségkutató szavalóverseny a kezdő 9. évfolyamosok számára, kerületi történelem-könyvtárhasználati verseny, csapatverseny általános iskolásoknak és gimnazistáknak. A 2005-ben bevezetett kétszintű érettségi óta megszakítás nélkül minden vizsgán javítótanári és kérdező tanári feladatokat látok el emelt és középszinten. 2012-ben jelentkeztem multimédiás taneszközök készítésére. A jelentkezésemet elfogadta az EDUWEB Multimédia Zrt. , amely cég a Magyar Olimpiai Akadémia támogatásával hirdette meg a programot. A cél a sportoló diákok számára - akik rendszeresen edzőtáborban, versenyen tartózkodnak – az internet segítségével mindig elérhető tanulást segítő eszközök készítése. A tanulók is szeretik, önállóan is tanulnak segítségével, a kollégák is egyre többen dolgoznak vele, nagyon tetszik nekik. Én történelemből az újkort készítettem, s a www.zanza.tv honlapon 28 munkám látható. Pályám során többször részesültem elismerésben, aminek nagyon örültem, segített a további eredményes munkavégzésben. Polgármesteri dicséretben részesültem pedagógusi munkámért 1996-ban, az év munkaközösség-vezetője elismerésben részesültem a II. Kerületi Önkormányzat Művelődési Iroda vezetőjétől 2010-ben. Amikor iskolám felvette Csik Ferenc olimpiai bajnok nevét, díjat is alapított az élsportban és a tanulásban kiemelkedő tanulók számára, valamint az iskola tanárai, dolgozói számára. A tanárok titkos szavazással döntenek a kitüntetettről. Különösen nagy öröm számomra, hogy én 1995-ben, 2001-ben és 2015-ben, háromszor részesültem Csik-díjban, hiszen kollégáim ismerték el munkámat. Mozgalmas és sok munkával teli évek vannak mögöttem, s remélem még jó néhány évig tovább végezhetem munkámat a legjobb tudásom szerint, a legnagyobb odaadással. Pályám során mindig osztályfőnk voltam, hol általános iskolai, hol gimnáziumi osztályban.
5.b osztály - Kalászdiné Barna Marianna
Már kiskoromban, 6 évesen tudtam, hogy könyvtáros és pedagógus szeretnék lenni. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen az álmom teljesült. Az elmúlt 21 évben a könyvtári munka mellett folyamatosan taníthattam, melynek során minden korosztállyal találkoztam és foglalkoztam: általános iskolásokkal, középiskolásokkal, egyetemistákkal és felnőttekkel is. 2004-ben végeztem a Berzsenyi Dániel Főiskola (ma ELTE Savária Egyetemi Központ) könyvtár-művelődésszervező szakán. Ezt követően közel 6 évig dolgoztam iskolai könyvtárosként szülővárosomban, Nagykőrösön. A könyvtár mellett történelmet tanítottam 5. és 6. évfolyamos diákoknak, illetve több alkalommal is vezettem napközis csoportot, fél évig osztálytanítóként is dolgoztam, valamint aktívan részt vettem az iskola közösségi életében. Az iskolai munka mellett 2008-ban elvégeztem a tanító szakot a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Karán. 2009-ben lehetőséget kaptam, hogy elhelyezkedjek a gödöllői Szent István Egyetem Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltárában, ahol a könyvtári feladatok ellátása mellett egyetemistáknak tartottam kutatás- és tanulásmódszertan órákat, illetve pályaorientációs programokat szerveztem általános- és középiskolás tanulók számára. 2013-ban elvégeztem a Szegedi Tudományegyetemen az informatikus könyvtáros képzést. 2017-ben az Óbudai Platán Könyvtár Ezüsthegyi Könyvtárába kerültem, ahol felnőtt és gyerekkönyvtárosként foglalkozásokat, rendezvényeket és tábort szerveztem, tartottam általános iskolás tanulóknak. Ezen kívül aktívan részt vettem a könyvtári öko-szemlélet kialakításában. 2020 augusztusától vagyok a Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium tantestületének tagja. Könyvtáros tanárként szakórák tananyagához kapcsolódó interaktív könyvtárhasználati órákat, játékos foglalkozásokat és programokat (pl. Mesélő könyvtár, Adventi könyves kihívás) tartok az alsó és felső tagozaton, valamint középiskolás diákoknak. A könyvtári munka mellett tanulásmódszertant, történelmet, hon- és népismeretet és etikát tanítok felső tagozaton. Pozitív szemléletű, nyugodt, sokoldalú, nyitott és innovatív személyiség vagyok. Ezeket az értékeket igyekszem megerősíteni tanítványaimban is. Fontosnak tartom a gyerekek természetes tudásvágyának, lelkesedésének a megőrzését. Az önbizalom fejlődését és azt, hogy minden gyermek fedezze fel magában az igazi értékeket. Hiszem, hogy a tanulást sok-sok játékos, szemléletes feladattal élménnyé lehet varázsolni, segítségül hívva a különböző művészeti ágak eszközkészletét, legyen szó színházról, filmről, zenéről vagy éppen képzőművészetről. Mindehhez a jó légkör, a megfelelő környezet és közösség elengedhetetlen. „Amit csak hall a gyermek, könnyen elfelejti. Amit lát is, már inkább megjegyzi. De amiben ő maga és tevékenyen részt vesz, az bizonyosan bevésődik az emlékezetébe.” (Kodály Zoltán)
5.c osztály - Gyetván Krisztina
Sport iránti szenvedélyem már gyerekkoromban is meghatározta az életemet. Általános iskolás korom óta biztos voltam benne, hogy a sporttal szeretnék foglalkozni, így természetes volt számomra, hogy ezen a területen építsem a jövőmet. Közel 20 évig voltam főállású kézilabdázó, miközben tapasztalatot szereztem a csapatmunkában, vezetésben és a stresszes helyzetek kezelésében. Jelenleg is aktívan sportolok. A szokolyai általános iskolai tanulmányaim után Vácott érettségiztem, majd Egerben testnevelő tanári diplomát szereztem. Ezután a Testnevelési Egyetem edzői tanulmányai, elindítottak edzői pályámon. Huszadik éve dolgozom kicsikkel és nagyokkal a kézilabda pályán. Ez inspirált, hogy magasabb szintre emeljem tudásomat, így 2024- ben szakedzői diplomát is szereztem az Egri Katolikus Egyetemen. Edzői karrierem mellett, immáron 3.éve pedagógusként is nyitogathatom szárnyaimat a Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnáziumban. Jelenleg testnevelő tanárként is dolgozom, ahol szeretettel és elhivatottsággal tanítom a diákokat, segítem őket abban, hogy megismerjék a sport világát és egészséges életmódot alakítsanak ki. Nagyrészt általános iskolai osztályokban tanítok, de gimnáziumi tanítványaim is vannak. Türelmes és segítőkész pedagógusként igyekszem segíteni őket személyiségük formálásában. A sport és a tanulás harmonikus összehangolása a gyerekek fejlődésében kiemelten fontos számomra. Hiszek abban, hogy a sport nemcsak fizikai erőnlétet, hanem mentális kitartást, felelősségvállalást és csapatmunkát is tanít. Ugyanakkor az iskolai tanulmányok is kulcsszerepet játszanak a gyermekek sikeres jövőjében. Célom, hogy a diákjaimat olyan környezetben támogassam, ahol a két terület egyensúlyban van, és a sport ne csak szórakozás, hanem egyfajta tanulási eszközként is funkcionáljon. Ezen keresztül segítem őket abban, hogy megtanulják kezelni az időt, a kihívásokat és a stresszt, miközben a tudományos és sportbéli céljaikat is teljesíteni tudják.