Alsó tagozat
felvételi
Információk
Beiratkozás
Medvevár
Videók
Információk
A 2025-2026. tanévben az alábbi első osztályok indítását tervezzük:
– 1. a osztály – Köznevelési típusú sportosztály – angol nyelvoktatás, emelt szintű testnevelés, úszásoktatás. Azok a tanulók járhatnak ide, akik megfelelnek a sportalkalmassági felmérésen.
Feladatok egy akadálypályát képeznek, melyet a gyerekekkel először közösen végéig csinálunk, majd önállóan kell végig menniük az állomásokon.
– A feladat slalom futással, bóják kerülgetésével kezdődik, majd egy nagy bója megkerülésével padon felfutás következik a bordásfalra, vándormászás végig a bordásfalon, szivacsra leugrás, előre bukfenc, labdavezetés lábbal majd gurítás padon, utánozó mászások (pók-rák-nyuszi), majd felfordított padon egyensúlyozás ezt követően célbadobás kislabdával.
– 1. b osztály – Körzetes beiskolázású, művészeti orientáltságú osztály – heti két dráma tanóra. Lehetőséget adunk a rajz, ének, bábművészet és dráma iránt érdeklődőknek, hogy kibontakoztassák tehetségüket.
Medvevár és nyílt hét
A leendő első osztályos tanulók és szüleik számára három alkalommal biztosítunk lehetőséget iskolánk megismerésére péntek délutánonként 16-18 óra között:
2024. október 18-án, 2025. február 14-én és 2025. március 7-én, ahol megismerkedhetnek a szülők és a gyerekek az iskolával és a tanító nénikkel. Sok játék, sportolási lehetőség, kézműves foglalkozás, néptánc, bábelőadás vár a gyerekekre.
Szerdánként Mackókuckó iskolaelőkészítő foglalkozásainkra várjuk a gyerekeket 16:00-tól 16:45-ig az alábbi napokon:
október 16; november 13; december 11; január 22; február 26; március 26.
Részvételi szándékukat jelezni, kérdéseiket feltenni a medvevar@csikferenc.hu címen tudják!
Az alsó tagozatos nyílt hét ideje:
2025. február 17-21.
Beiratkozás a leendő első osztályokba
Az elsős beiratkozás időpontja: 2025. április 10-11. /csütörtök-péntek/
Sport alkalmassági mérés időpontja: 2025. április 10-én, 14 órakor az iskolában.
2025-2026. tanévi 1. évfolyamos osztályfőnökök bemutatkozása
1.a - köznevelési típusú sportosztály - Vámosiné Vitáris Márta
Szerencsésnek mondhatom magam, mert 1985 óta ennek az iskolának vagyok a pedagógusa. Nekem a Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium az állandóságot, a biztos hátteret jelenti, ahol hivatásomnak élhetek és kreatívan alkothatok. Gyermekszeretetem vezérelt pedagógushivatás felé, s ezért is végeztem el a Kossuth Zsuzsanna Óvónőképző Szakközépiskolát, ill. a Bem József Óvónőképző Szakközépiskolát. Majd a Budapesti Tanítóképző Főiskola után a II. kerületben, a Bem Utcai Általános Iskolában helyezkedtem el. A kezdetektől, hűségesen egy munkahelyen dolgozom, itt élhettem át a mozgalmas iskola összevonást, az iskolaátépítést. Sikeresen illeszkedtem be az átformálódó pedagógusközösségbe, s mindig rengeteg odafigyeléssel és törődéssel tanítottam és neveltem a rám bízott harmadik, negyedik osztályokat. 2 gyermekem – lányon és fiam - születését követő években hivatásomhoz visszatérve (most már kétszeres nagymamaként) elsőtől negyedik osztályig formálhattam, nevelhettem sportosztályaimat.A tanítói szerepkörben eltelt 40 évben számtalan továbbképzésen gazdagítottam a tanítással kapcsolatos tudásomat, de az eltelt években egyre nagyobb rutinnal, mind több gyakorlati megoldással, játszva-cselekedtetve tanulásra igyekszem kiemelt figyelmet fordítani. Tanulóközpontú, komplex gondolkodással, az önálló tanulás megszeretetésével, mozgalmas színes órákkal próbálom elérni, hogy tanítványaim motiváltak és lelkesek legyenek. Elsőseimet sok mozgással, játékos formában „elnyújtott” tanulással – szótagoló elemző szövegértő olvasástanítással eddig mindig sikerült „elvarázsolni”. Pozitív gondolkodással, hatékonyan támogató tanítói, oktató-nevelő munkával biztos alapot adva bocsájtom felsőbe negyedikeseimet. Ha tanítványaim érdeke kívánja, együttdolgozom pszichológussal, fejlesztő pedagógussal, logopédussal és gyermekvédelmi szakemberekkel is. Amennyiben osztályaim összetétele lehetővé teszi, szívesen alkalmazom a differenciálást, páros és csoportmunkát, de szeretünk projektekben is gondolkodni. Igyekszem reális célokat kitűzni tanítványaim elé, melyek eléréséért közösen teszünk a szülőkkel, akikkel a gyermek érdekében, a diákokat két oldalról támogatva működünk együtt. Nagyon jó munkakapcsolatot ápolok alsós kollégáimmal, melyet a 18 évig sikeresen végzett alsós munkaközösség vezetői munkám is bizonyít. 2011-2015 között igazgatóhelyettesként is a közös munka erejére, a közös sikerekre, a pozitívumokra építkezve sokat tettünk együtt az alsós gyermekekért. Iskolámhoz való hűségem egyik titka, hogy az eltelt 40 év alatt egy folyton átalakuló, de támogató és kreatív kollektíva működött alsónkban. Örömmel tölt el, hogy osztályaimmal részese lehetek a Boldogság programnak is. Természetszeretőként, a környezet (állatok-növények) védelmét, a fenntarthatóságot szem előtt tartva, az Iskolavezetés teljes támogatásával egyre „ZÖLDEBBEN” az ÖKO iskolai projekteknek, témaheteknek aktív kezdeményezője, szervezője és kollégáimmal a színes-gazdag programok megvalósítója lehetek. ÖKO szakköröseimmel a kis és nagyudvaron lelkesen kertészkedem, a felsősökkel „Nyugi kertet” tervezek. Osztályaimmal mindig vállalkoztunk egy-egy alsós műsor megszervezésére. Így az Október 23-i emlékműsorra vagy iskolánk gálaműsorára a MEDVEST-re. Tudom, hogy e közös előadássikerek az osztályközösséget is összekovácsolják, mint ahogy a közös osztályprogramok, kirándulások, az iskolán kívüli élmény pedagógiai programok is. Szívemnek a másik legkedvesebb terület: a kreatív alkotó munkát és színpadi jelenlétet adó, 20 éve általam elindított Brummogó Bábszakkör. Mesterprogramom „Művészeti nevelés és tanítás bábos alkotómunkával” is e tevékenységi körre épült. Heti 2 órában működő – a drámajátékon, a pedagógiai bábjátékon alapuló - TEHETSÉGGONDOZÓ művészeti szakkör eredményes működésének bizonyítékai az alsós folyosón látható oklevelek, díjak, melyeket a szép bábokért és sikeres budapesti, országos versenyeken nyújtott bábelőadásainkért érdemeltünk ki. Úgy érzem ritka szerencse, hogy egy ilyen nagy iskolában taníthatok, itt megtaláltam a helyem, és mesterpedagógusként továbbra is ebben az intézményben szeretném szeretetben nevelni/ tanítani sportosztályaimat és továbbfoglalkozni szívemnek-lelkemnek fontos tehetséggondozó szakkörömmel és „továbbzöldíteni” iskolámat .
1.b - művészeti orientáltságú osztály - Urbán Katalin
1984-ben végeztem a Zsámbéki Tanítóképző Főiskolán. Pályaválasztásom elsődleges motivációja a gyermekek szeretete volt. Úgy gondoltam, hogy ezen a pályán egyszerre tudom megvalósítani a gyerekek nevelését, és össze tudom hangolni iskolai elfoglaltságomat a magánéletemmel, valamint kiteljesedhet kreatív énem is. Több évtizedes pedagógusi pályafutásom alatt összesen két iskolában dolgoztam, ebből is látszik, hogy a stabilitás, az állandóság nagyon fontos érték számomra. Folyamatosan képzem magam, hogy szakmailag mindig a lehető legfelkészültebben tudjam munkámat végezni. Tanításom során ötvözöm a hagyományokat, a modern pedagógiai módszerekkel. Az online oktatás ideje alatt is modern digitális eszközöket használva újítottam meg pedagógiai eszköztáramat. A teljesség igénye nélkül emelnék ki néhányat a továbbképzéseim közül, amelyek a munkámhoz leginkább kapcsolódnak: • Játék alkalmazása az oktatásban • Népi játék, alapfokú néptánc • Gyermektársastánc • Tehetséggondozás Kodály szellemében • Boldogságórák elmélete és gyakorlata • Igazgyöngy Alapítvány: Mester: Online Akadémia • Drámapedagógiai felsőfokú oktatás A leendő 1.b osztályom művészeti orientáltságú lesz. A művészeti nevelés nagyon összetett feladat, több tantárgy, együttes kapcsolódásával tud megvalósulni. Pl.: rajz, technika, magyar, etika, drámapedagógia stb. A drámapedagógia eszköztára sokrétű lehetőséget biztosít. Például feszültség oldására, társas kapcsolatok kialakítására, és önmegvalósításra egyaránt. Tanításom során a tantárgyakat témától függően, integráltan oktatom. Több oldalról közelítem meg, az adott témakört. A gyermeki tanulás útja a tapasztalás, ezért a mindenkori korosztálynak megfelelő érdekességekkel színesítem óráimat, ezzel is fenntartva érdeklődésüket és kitartó gyakorlással tanítom meg számukra a biztos alapokat. Összetartó, jó osztályközösség kialakítására kiemelt figyelmet fordítok. Mivel az osztályomba járó gyerekek nagyon különbözőek, igyekszem a tehetséggondozást, és a felzárkóztatást a gyermekek igényeihez igazítva megtervezni és megvalósítani. A tehetség kibontása, bátorítása iskolánk művészeti szakköreiben és nyári alkotótáborok kreatív műhelyeiben zajlik. A csodás gyermeki alkotásokat dekorációként osztálytermünkben vagy iskolánk különböző tereiben is felhasználom, ezzel is pozitív visszajelzést adva diákjaim számára. A felzárkóztatáshoz szükség szerint segítségül hívom iskolánk segítő szakembereit, fejlesztőpedagógusát, pszichológusát, továbbá az utazó gyógypedagógust, logopédust. Velük együttműködve szakmai munkánkat összehangolva valósítjuk meg a tanulásban nehezebben haladó, vagy egyéb nehézséggel küzdő gyermek megsegítését. Osztályom szokásrendjét, belső kohézióját személyiségem szűrőjén keresztül, kis közösségemmel alakítom ki. Szeretném tanítványaimat úgy nevelni, oktatni, hogy életkoruknak megfelelő szinten, jól kommunikáljanak. A jó kommunikációs készség életük során segíteni fogja őket az érvényesülésben. Mindezek megvalósításhoz osztályfőnökként számítok a szülők együttműködésére, segítségére, csak is közösen tudjuk a felmerülő tanulási, vagy családi problémákkal kapcsolatos nehézségeket megoldani. Nagy öröm számomra, hogy ebben az iskolában végezhetem pedagógiai munkámat. A jól sikerült közös munka elismeréseképpen 2020 júniusában Iskolánk intézmény-vezetőjétől igazgatói dicséretben részesültem. Szeretettel várom az alkotni vágyó gyerekeket, akár már jövő hét szerdán háromnegyed egykor, a Mosolygós Képzelet Rajzszakkörben. Gyere nézd meg, próbáld ki és alkoss velünk!