Ma a Földre fókuszáltunk: elkészült a dekoráció a lépcsőn, és kapszulákból kávézaccot gyűjtöttünk az alsó tagozatosok kertészkedéséhez.
A témahét indulásának apropóján Tóth Bence tanár úr adott interjút a 9. NY osztályos tanulóknak, melyet olvashattok itt, videón pedig megtaláltok a következő linken: https://youtu.be/PQFx0Jst2AE
A nyolcadik évfolyamos diákok jövőtervezéseik kapcsán ismerkednek vizuális kultúra órákon a fenntarthatósággal. Az alábbi kert / park tervező projekt egy tetszőleges, szabadon választott tájépítészeti feladat volt, ahol a természetet és az épített objektumokat kell a terület funkciójának megfelelően szinkronizálni. Megismerkedtünk a történelmi kert / park tipusokkal, majd a növénytársításokkal lágyszárúakkal, cserjékkel, fákkal érintőleg foglalkoztunk, hogy ki-ki megtalálhassa és megtervezhesse, a nekik leginkább kedves esztétikai élményt nyújtó zöldövezeti területet. A következő témánk az ökoházak és passzívházak tervezése lesz, amelyből már néhány darabot a mostani témahét kiállítására is kiállítottunk.
Somody Beáta
vizuális kultúra tanár
A fenntarthatósági témahét második napján a levegővel foglalkoztunk az iskolarádióban, az alsósok pedig a szelektív hulladékgyűjtésről tanultak a Beszélő kukák című interaktív bábelőadáson.
A fenntarthatósági témahét harmadik napján Novák Barbara tanárnővel készített interjút olvashatjátok itt, videón pedig megtaláljátok a következő linken: https://www.youtube.com/watch?v=9VJPUPCoRyc
A 3. órában meghívott előadó érkezett iskolánkba. Kiszel Vilmos a fenntarthatóságról mesélt a 9. évfolyamos gimnazistáknak.
Az alsósoknak különleges könyvtári foglalkozásuk volt, melyről a következő beszámolót olvashatjátok: „2023. április 26-án iskolánk Németh László nevét viselő könyvtárában a 3.b osztály a fenntarthatóság jegyében könyvtári órán vett részt. Először mesét hallgattak, melyet feldolgoztak Kalászdiné Barna Marianna segítségével. Továbbá arról is beszélgettek, hogy miben lehet segítségünkre a fenntarthatóságban a könyvtár. Sokféle területet érintettek a fenntarthatóság jegyében. Továbbá tervekről is szó esett. Magkönyvtár lesz a következő tanévben, ahonnan lehet majd magokat kölcsönözni. Az elütetett magokból fejlődött növények terméseinek magjából kerül vissza az új magocska. Búcsúzóul egy kedves dalt hallgatták meg a gyerekek, mely a Földről, Glóbiról szólt.”
A negyedik napon a vízé volt a főszerep. Fenntarthatósági témahetünk negyedik napján sok érdekes információra bukkanhattak tanárok és diákok egyaránt; erről mesélnek tanulóink fotói. (Képek: Simon Elza, 11.A)
A legizgalmasabb programokra viszont még egy napot várni kell: Pénteken az aulában „zero waste”-workshopok keretében különböző ékszereket lehet majd készíteni, sakkbajnokságon versenyezni, valamint egy komoly nyomozásban segédkezni. Várunk mindenkit szeretettel
Témahetünk utolsó napján a hulladék témája volt a középpontban. Iskolánkban évek óta jól működő szelektív hulladékgyűjtés van, de ennél is jobb, ha a szemét termelését is elkerüljük. „Nulla hulladék”-workshopjainkon kávékapszulából ékszerek készültek Novák Barbara tanárnő jóvoltából, nyomoztunk Somhegyi Kata tanárnővel, s igazi sakkbajnokság valósult meg Jakó Róbert tanár úrnak köszönhetően. (Fotók: Meszes Zsombor 9.NY)
Utolsó ökointerjúnk Somhegyi Kata tanárnővel készült; ezt itt olvashatjátok.
Ha szeretnétek még ökointerjút olvasni iskolánk tanáraival, írjátok meg kommentben!