A témahét indulásának apropóján Tóth Bence tanár úr adott interjút a 9. NY osztályos tanulóknak, melyet olvashattok itt, videón pedig megtaláltok a következő linken: https://youtu.be/PQFx0Jst2AE
A nyolcadik évfolyamos diákok jövőtervezéseik kapcsán ismerkednek vizuális kultúra órákon a fenntarthatósággal. Az alábbi kert / park tervező projekt egy tetszőleges, szabadon választott tájépítészeti feladat volt, ahol a természetet és az épített objektumokat kell a terület funkciójának megfelelően szinkronizálni. Megismerkedtünk a történelmi kert / park tipusokkal, majd a növénytársításokkal lágyszárúakkal, cserjékkel, fákkal érintőleg foglalkoztunk, hogy ki-ki megtalálhassa és megtervezhesse, a nekik leginkább kedves esztétikai élményt nyújtó zöldövezeti területet. A következő témánk az ökoházak és passzívházak tervezése lesz, amelyből már néhány darabot a mostani témahét kiállítására is kiállítottunk.
Somody Beáta
vizuális kultúra tanár
A fenntarthatósági témahét második napján a levegővel foglalkoztunk az iskolarádióban, az alsósok pedig a szelektív hulladékgyűjtésről tanultak a Beszélő kukák című interaktív bábelőadáson.
A legizgalmasabb programokra viszont még egy napot várni kell: Pénteken az aulában „zero waste”-workshopok keretében különböző ékszereket lehet majd készíteni, sakkbajnokságon versenyezni, valamint egy komoly nyomozásban segédkezni. Várunk mindenkit szeretettel
Utolsó ökointerjúnk Somhegyi Kata tanárnővel készült; ezt itt olvashatjátok.
Ha szeretnétek még ökointerjút olvasni iskolánk tanáraival, írjátok meg kommentben! 