Search

Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Erasmus+ Kids’ Universal Exhibition pályázat
3. mobilitás – Lanzarote, 2022
Az Eramus+ Kid’s Universal Exhibition pályázatának keretében a harmadik személyes találkozóra 2022. március 6 – 12 között került sor Lanzarote szigetén, Spanyolországban. Iskolánkat a 11.A osztályból 4 tanuló (Csipes Nikolett, Farkas Kamilla, Konka Alexandra és Révész Réka) és két tanár (Hőnig Anikó és Lilienberg Zsuzsanna) képviselte.
A hat ország – Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Szlovákia és Magyarország – a novemberi magyarországi látogatás után újra találkozhatott személyesen. Előtte különböző digitális fórumokon (Facebook, Messenger, e-mail, Google Meet) keresztül tartottuk a kapcsolatot és készültünk a találkozóra. A tanulókkal ötleteket gyűjtöttünk, hogy milyen olyan újdonságot lehetne megvalósítani és terjeszteni a környezetünk védelme érdekében, mely mindenki számára megvalósítható. A találkozóra ennek bemutatásával készültünk.
Az első nap megismerhettük a kinti iskola világát, bejártuk az iskola épületeit és ámultunk a hatalmas udvarukon. A tanulók a nap folyamán szabadulószobában végzett játék keretében összegezték a projekt eddigi két évét. Ezalatt mi, koordinátorok az április svédországi utazást készítettük elő.
A héten betekintést nyerhettünk Lanzarote környezetvédelem érdekében tett munkájába. Találkoztunk Yaiza polgármesterével, ellátogattunk a Timafaya Nemzeti Parkjukban és több védett vulkáni területükre. Egyik nap pedig gyermekeink a sziget északi részén található egyik tengerparton segítettek a mikroműanyagok összegyűjtésében. Sajnálatos módon Európa összes felesleges hulladéka az óceáni áramlat miatt oda érkezik, így az a partszakasz teli van hulladékkal. Ennek a partszakasznak a tisztításában segítettek tanulóink is.
Az utolsó nap a programban résztvevő tanulók országonként bemutatták, hogy milyen ötleteik vannak a környezetünk védelme érdekében, amiket esetleg szélesebb körben is lehetne népszerűsíteni.
Volt, aki saját alkalmazást hozott létre, melyen keresztül különböző programokat szerveznének, hogy a környezetet hol tegyék szebbé. Volt, aki az iskolában működő fantasztikus környezetvédelmi programokat ismertette. Az előadások különösen hasznosak voltak, de sajnos rádöbbentett minket, hogy mi mennyire le vagyunk maradva a többi országtól. Viszont így sok mindent tudtunk tőlük tanulni, és remélem, hogy tovább tudjuk ezeket adni és meg is tudjuk valamelyiket valósítani itthon.
A találkozó alatt a diákok sokat voltak együtt. Használták angoltudásukat, a mi diákjaink pedig még spanyol tudásukat is kamatoztatni tudták.

276135263 834728150765231 1396132083393745898 n

Egyéb híreink

2023-2024.

3.b osztály a Kiscelli Múzeumban járt

„A 3. b osztály a Kiscelli Múzeum szervezésében – a nemzeti ünnephez kapcsolódó – élménypedagógiai programon vett részt. A múzeumban látható az a Columbia nyomdagép

A Parlamentbe látogatott a 4.a osztály

„A 4.a osztály a történelmi olvasmányok befejeztével egy parlamenti látogatással zárta le a témakört. A tárlatvezetés során megismerkedtünk Parlamentünk történelmével és megtekintettük a koronázási ékszereket.

2023-2024.

Siker a Kerületi Vers-és prózamondó versenyen

Bodrogi Vince Benedek, iskolánk 4.b osztályos tanulója 2024. március 21-én a kerületi vers-és prózamondó versenyen vers kategóriában 1. helyezést ért el. Gratulálunk!

Sütik

A weboldalon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket (Cookie-kat) használunk.